voip.mikrotech.cz
+1 bodů
v kategorii Mikrotech VOIP (300 bodů)
Dobrý den,

Při volání mezi dvěma Mikrotech účastníky ve sluchátku neslyším vyzvánění (tj. signalizaci, že druhé volané straně zvoní telefon). Při volání na čísla mimo Mikrotech síť tento efekt nenastává. Podotýkám, že hovor je při zvednutí telefonu protistranou normálně spojen a probíhá korektně až na to, že při vytáčení volání je nějakou dobu tichu a pak se s prodlevou (danou dobou vyzvánění protistrany) ozve voalný. Stejně se to chová i když se protistrany prohodí a volají si opačně.

V čem může být problém? Obě strany používají Siemens Gigaset A510 IP.

Děkuji Vám

2 reakce

+1 bodů
(2.2k bodů)
Upraveno
Pro konkrétní řešení potřebujeme od našeho klienta údaje odkud a  kam se volalo, kdy a jaký byl výsledek.

V tomto případě jsou patrně nedostatečně nastaveny Gigasety. V rubrice Telephony
si v podrubrice Advanced VoIP settings nastavte v prvním řádku RFC2833,
v předposledním port na 5062 (při více VoIP přístrojích v jedné síti bude mít další 5064 atd) a v posledním řádku změnit rozsah RTP portů například na 10800-10900. Pak nezbývá než to restartovat vytažením napájecího kablíku na cca 10 sekund a pak už nám jen zavolat a poděkovat za dobrou radu.

Pokud to nepomůže, tak plně provozuschopné to bude ovšem jen za určitých podmínek, kdy je nezbytná naše diskuze se zkušeným uživatelem nebo vašim známým IT z okolí. (jas)
(2.2k bodů)
Je třeba i zjistit, kde se ztrácejí pakety, které se k Vám vracejí s informací o zvonění na straně volaného. Může to být vašim firewallem, nevhodným port forwardingem, ale také kolizí s jinými  VoIP přístroji na stejné veřejné IP adrese od poskytovatele internetového spojení.
+1 bodů
(320 bodů)

 

Měl jsem stejný problém. Jde to vyřešit jednoduše.

Přihlašte se do ústředny a klikněte na čísla. Vysokí vám nabídka vašich čísel. Samozřejmě tam můžete mít jenom to svoje. KLikněte na jńěj a otevře se vám tabulka detail čísla. V druhé polovině je Generovani vyzvaneciho tonu.  Vyberte místo  přístrojem ústřednou. Pak vám to bude chodit. Řešil jsem to taky s technickou podporou ale bez úspěchu. Toto jsem našel náhodou. 

(1.9k bodů)
Upraveno
Uvedený úkon ve Virtuální ústředně Mikrotech na adrese http://vum.mikrotech.cz provádí technická kontrola při řešení jakéhokoli problému, nejen v souvislosti s problémy spojenými se zvoněním, protože nahrazuje chybějící nebo nefunkční nastavení VoIP přístrojů.
(300 bodů)
Pokud máte na mysli přihlášení se na https://customers.sipcz.net, tak v mém případě bohužel sekce Generování vyzváněcího tónu zde není. Pokud koukám na správné místo, tak zde vidím položky jako "Povolene IP adresy telefonu", "Neautorizovane IP adresy telefonu", "Umisteni cisla pro emergency" atd.
(320 bodů)
Myslím si, že jste jinde. Musíte na http://mikrotech.sipcz.net/ustredna/. Dejte vědět, jak jste dopadl.
(1.9k bodů)
Patrně lépe zapamatovatelnější bude http://vum.mikrotech.cz. (jas)
(300 bodů)
Tak sláva, nastavení Generování vyzváněcího tónu útřednou skutečně pomohlo. Děkuji. Vyzvánění i do jiných sítí má teď trochu jiný zvuk než dříve při generování přístrojem (totožný klasické ''O2'' pevné lince, asi není divu ...) Doufám, že toto nastavení nebude mít nějaké nežádoucí "vedlejší účinky".
(320 bodů)
Já to takto mám nastavený více než 1/2 roku a na žádný nežádoucí účinky jsem nepřišel. Chodí to bez problémů.
Vítejte na dotazech, otázkách a odpovědích Mikrotechu (FAQ), kde můžete klást otázky a dostávat odpovědi od ostatních členů komunity nebo operátorů.
Nápověda VUM
Mobilní VOIPu

Související témata

0 bodů
1 reakce 1.0k zobrazení
24.3.2014 v kategorii Mikrotech VOIP msturc (120 bodů)
+1 bodů
1 reakce 503 zobrazení
mikrotech.cz |  Nápověda VUM |  VUM - virtuální ústředna |  mVOIP
...